رئیس مجمع نمایندگان فارس با تاکید بر اینکه شهردار شیراز باید حتما بومی باشد، گفت: پیشنهاد می‌کنم از بدنه خود شهرداری شیراز ده نفر به عنوان گزینه معرفی و برای سکان‌داری این کلانشهر در بوته بررسی قرار بگیرند.
کد خبر: ۹۷۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ 16 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:علیرضا پاکفطرت جمعه ۲۵ تیرماه در جمع خبرنگاران، سیاسی کاری را یکی از آسیب‌های مدیریتی در حوزه مدیریت شهر ذکر و عنوان کرد: شورای ششم شیراز به دور از سیاسی‌کاری نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدام کند.

او افزود: امروز شهرهای ما با عقب ماندگی‌های زیادی در حوزه‌های مختلف همچون حوزه حمل و نقل و مسائل عمران مواجه هستند، لذا باید شهردارانی اجرایی انتخاب شوند که فکر و ذکرشان آبادی شهر باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روزی که بنده از شهرداری شیراز رفتم، میزان بدهی و طلب‌ها را اعلام کردم؛ کل بدهی ما در آن روز به هزار میلیارد تومان نمی‌رسید اما اینقدر قدرت رسانه‌ای طرف مقابل، بالا بود که تا آنسوی کشور همه می‌گفتند شیراز شهر سوخته است اما امروز که شهرداری شیراز را می‌خواهند با ۵هزار میلیارد تومان بدهی تحویل دهند، کسی چیزی نمی‌گوید.

طی ۴ سال گذشته هیچ طرح بزرگی در شیراز اجرا نشد

پاکفطرت اضافه کرد: ظرف ۴ سال دوم مدیریت شهری بنده در این کلانشهر، ۲۰۰۰ میلیارد تومان ملک در مسیر را تملک کردیم که ارزش امروز آنها به بیش از ۲۰هزار میلیارد تومان می‌رسد و از سوی دیگر سه هزار میلیارد تومان املاک مربوط به اوراق مشارکت داشتیم که ارزش امروز آنها هم چندین برابر شده اگرچه بسیاری از از آنها فروخته شد و البته بسیاری از پروژه‌های سرمایه گذاری و عمرانی را هم حذف کردند و به جرات می‌گویم هیچ طرح بزرگی در شیراز طی ۴ سال گذشته اجرا نشده است.

شهردار سابق شیراز با انتقاد از اجرای برخی از پروژه‌های شهری نظیر سنگ فرش چند خیابان، علت اصلی ترافیک امروز شیراز را تکمیل نشدن برخی از پروژه‌های عمرانی و به ویژه سه رینگ حمل و نقلی این کلانشهر عنوان کرد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: آنها حتی برخی پروژه‌ها را در شیراز تعطیل کردند و درب فرهنگسرا و سراهای محله‌ای که احداث شده بود را هم بستند. به عنوان مثال؛ از ۱۶باغ خانواده‌ای که در دوره قبل مدیریت شهری شیراز احداث شده بود، امروز درهای ۶ باغ بسته شده است. در حالی‌که در این تابستان که برق نیست کهنسالان می‌توانستند به این مکانها بروند. در کنار آن پارک‌های بزرگ مثل بام شیراز و ۵۸۰هکتاری دراک را که باید تا هزار هکتار توسعه میافت را رها کردند.

او در خصوص انتخابات شورای ششم و انتخاب تنها سه نفر از لیست منتصب به وی نیز گفت: این لیست مربوط به بنده نبوده بلکه نظر من این بود که در شورای کلانشهری مانند شیراز دیگر زمان آزمون وخطا نیست و گفتم افراد با تجربه وارد شورا شوند، چرا که معتقدم امروز پول خیلی ارزشمند است و باید در هزینه کرد آن دقت کرد.

انتخاب مدیران بومی برای شیراز و فارس

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از شرایط و ویژگی‌های شهردار جدید نیز گفت: متاسفانه ما تصور می‌کنیم که استاندار یا شهردار باید آدم‌های خاصی باشند که از جایی دیگر بیایند. در شیراز افراد قوی بسیاری داریم که می‌توانند مدیر باشند. امروز خیلی از ثروتمندان و مخترعین بزرگ دنیا که در خارج کشور زندگی می‌کنند، شیرازی و فارسی هستند.

او با تاکید بر اینکه شهردار شیراز باید حتما بومی باشد، گفت: پیشنهاد می‌کنم از بدنه خود شهرداری شیراز ده نفر به عنوان گزینه معرفی و برای سکان‌داری این کلانشهر در بوته بررسی قرار بگیرند.

پاکفطرت از منتخبان جدید شورای ششم شیراز ودولت جدید خواست تا اجرای خط انتقال فرآورده‌ای نفتی و بنزین به فارس، تسریع در راه‌اندازی ازادراه شیراز -اصفهان و اجرای قطعه ۸ آن، تکمیل بخش پایانی خط دوم آب رسانی سد درودزن به شیراز، تکمیل کمربندی شمال غرب شیراز، راه آهن شیراز -بوشهر با کمک بخش خصوصی، انتقال آب خلیج فارس به استان ،انتقال آب از کازرون و سد تنگ سرخ بشار به شیراز، کلنگ زنی خط ۴مترو و تسریع در افتتاح خط دوم و همچنین انتقال زندان عادل آباد به خارج از شهر را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

رایزنی برای انتخاب استاندار فارس در مجمع نمایندگان انجام نشده است

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه هنوز در مجمع بحثی در خصوص انتخاب استاندار و رایزنی در این زمینه انجام نشده است، گفت: البته معتقدیم که استاندار فارس هم باید بومی باشد. اما اگر بزرگان فارس به نتیجه نرسند قطعا رییس‌جمهور و وزیر کشور کسانی را پشت دست دارند که پستی برای آنها ندارند و آن را برای فارس در نظر می‌گیرند.

پاکفطرت افزود: این روزها شاهدیم کسانی هستند که خود را رئیس ستاد رئیس جمهور منتخب معرفی می‌کنند و دنبال پست هستند، البته آقای رئیسی به اندازه کافی رای در میان مردم داشت و نیازی به هم به ستاد نداشت.

ورود نمایندگان به انتصابات، غیرقانونی است

او ورود نمایندگان به انتصابات را غیر قانونی خواند و گفت:البته اگر مدیری انتخاب شد که شرایط احراز را نداشت نمایندگان مردم می‌توانند در مجلس به وزیر تذکر بدهند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر نمایندگان هم نباید دنبال مهره چینی باشند و توجهشان باید بیشتر معطوف به مسائل کلان کشور به ویژه اقتصاد و معیشت باشد نه اینکه حتی در انتخاب یک بخشدار هم دخالت کند.

پاکفطرت ادامه داد: استان فارس از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و اگر بازیهای بچه گانه سیاسی را کنار بگذاریم فارس می‌تواند اقتصاد کشور را به حرکت در آورد و موتور محرکه کشور باشد. اما امروز مشکل دولت مرکزی آن است که دست استانها را باز نمی‌گذارد.

او افزود: امسال با توجه به شروع کار دولت جدید وضعیت فارس حساس تر است و با توجه به تغییرات مدیریتی باید تلاش کنیم که وزرا و معاونینی از فارس انتخاب شوند، چرا که با توجه به جمعیت و گستردگی فارس، حق این استان است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس عنوان کرد: البته به دلایل مختلف فارس کمتر توانسته مدیری در سطح ارشد داشته باشد، چرا که در فارس هر مدیری بالا برود او را می‌زنند.عیب فارس این است که اگر بله قربان گو نباشی زده می‌شوی.

دولت جدید نمی‌تواند یک شبه مشکلات کشور را حل کند

پاکفطرت همچنین با بیان اینکه با ورود رئیس جمهور منتخب نباید به این فکر کنیم که به محض ورود ایشان یک‌شبه همه مشکلات کشور حل می‌شود، گفت: نباید انتظار زیادی از دولت جدید داشته باشیم.

او در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: اگر بخواهیم فارس توسعه یابد راه آن اتصال آن به دریاست و جا دارد که از تنگ نظری دست برداریم و استانهای همسایه هم باید در این رابطه کمک‌ کنند.البته زمانی قرار شد فارس بخشی از میادین خود در نی‌ریز را به کرمان بدهد و در عوض به دریا متصل شود که بخش اول آن محقق شد اما بخش دوم که آن که اتصال به دریا بود، نه.

رئیس مجمع نمایندگان فارس خاطرنشان کرد: امروز در فارس ۱۵۲پروژه ناتمام بزرگ داریم که صد هزار میلیارد تومان پول میخواهد که این به اندازه کا بودجه ‌عمرانی کشور است و در کنار آن نیز ما بیش‌از پنج هزار پروژه کوچک‌ و متوسط ناتمام هم داریم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۹۸ که سهم فروش نفت از درآمدهای دولت کاسته شد مشکلات اقتصادی چند برابر شد به گونه‌ای که سال قبل دولت ۱۲۵هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت .

پاکفطرت با اشاره به تورم بالای۹۰درصدی سال قبل عنوان کرد: امسال نیز یک بودجه بالای هزار میلیارد تومانی برای کشور تصویب شده که به دلیل افزایش و یکسان سازی حقوق متاسفانه ۹۰ درصد بودجه جاری و این نشان می‌دهد دولت بزرگ است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از نیاز، حقوق بگیر دولتی داریم و به جای رفتن به سمت بخش خصوصی و تولید همه به سمت شغل اداری آمدند و تنها ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سهم حوزه عمرانی است و البته با جدا شدن اقتصاد از نفت ما در آینده نیز وضعیت سخت تری را تجربه خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار